Podział nieruchomości
ZAŁĄCZNIKI
1)
tytuł
prawny do nieruchomości w szczególności oświadczenie, o którym mowa w art. 116
ust. 2, pkt. 4 ustawy o gospodarce nieruchomościami *
2)
wypis
z katastru nieruchomości i kopię mapy katastralnej obejmującej nieruchomość
podlegającą podziałowi,
3)
decyzję
o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu w przypadku, o którym mowa w art. 94
ust. 1, pkt. 2 ustawy o gospodarce nieruchomościami **
4)
pozwolenie,
o którym mowa w art. 96 ust. 1a ustawy o gospodarce nieruchomościami, w
przypadku nieruchomości wpisanej do rejestru zabytków ***
5)
wstępny
projekt podziału nieruchomości
6)
protokół
z przyjęcia granic nieruchomości ****
7)
wykaz
zmian gruntowych ****
8)
wykaz
synchronizacyjny, jeżeli oznaczenie działek gruntu w katastrze nieruchomości
jest inne niż w księdze wieczystej ****
9)
mapy
z projektem podziału ****
KOMENTARZ
#
niepotrzebne skreślić
*
odpis księgi wieczystej albo oświadczenie
przedstawiające aktualny stan wpisów w księdze wieczystej założonej dla
nieruchomości objętej podziałem, ze wskazaniem numeru księgi wieczystej, albo
zaświadczenie o stanie prawnym, jaki wynika ze zbioru dokumentów. Oświadczenie
składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań.
Składający oświadczenie jest obowiązany do zawarcia w nim klauzuli
następującej treści:
„Jestem świadomy
odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia”.
Klauzula ta
zastępuje pouczenie organu o odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych
zeznań
**
w przypadku braku planu miejscowego, jeżeli
nieruchomość jest położona na obszarze nieobjętym obowiązkiem sporządzenia tego
planu
***
jeżeli
nieruchomość jest wpisana do rejestru zabytków, decyzję zatwierdzającą podział
nieruchomości wydaje się po uzyskaniu pozwolenia wojewódzkiego konserwatora
zabytków na podział tej nieruchomości
****
jeżeli jest wymagane wyrażenie opinii o zgodności
proponowanego podziału nieruchomości z ustaleniami planu miejscowego lub
uzyskanie pozwolenia wojewódzkiego konserwatora zabytków na podział
nieruchomości wpisanej do rejestru zabytków, dokumenty wymienione w pkt.: 6 ÷ 9,
dołącza się do wniosku o podział nieruchomości po uzyskaniu pozytywnej
opinii lub pozwolenia. Dokumenty te podlegają przyjęciu do państwowego zasobu
geodezyjnego i kartograficznego.
OPŁATY
Nie podlega opłacie skarbowej na podstawie art. 2. ust. 1,
pkt. 1, lit. h) ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (tekst
jednolity: Dz. U. z 2014 poz. 1628 ze zmianami).
Miejsce złożenia dokumentów :
Sekretariat Urzędu Gminy
Termin i sposób załatwienia sprawy :
Niezwłocznie lecz nie później niż 30 dni od daty złożenia wniosku, a sprawy szczególnie skomplikowane nie później niż w ciągu dwóch miesięcy.
Tryb odwoławczy :
Odwołanie od decyzji zatwierdzającej projekt podziału wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Płocku za pośrednictwem Wójta Gminy Łąck w terminie 14 dni licząc od dnia jej doręczenia.
Oświadczenie o zrzeczeniu się prawa do odwołania
Jednostka odpowiedzialna :
Referat Rozwoju i Inwestycji
tel. (24) 384-14-09
Podstawa prawna :
1. Art.92 do art.99 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami
2. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 17 lutego 1998r. w sprawie trybu dokonywania podziałów nieruchomości oraz sposobu sporządzania i rodzajów dokumentów wymaganych w tym postępowaniu
Informacje o dokumencie:
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Administrator
- Data udostępnienia w BIP: 2015-05-28 13:28:09
- Informacja zaktualizowana przez: Malwina
- Data ostatniej aktualizacji: 2017-06-30 15:00:28
- Liczba odsłon: 461
- Historia dokumentu: